søndag 13. januar 2013

Vinterfavoritter på middagsbordet


Her er noen av mine middagsfavoritter for denne kalde årstiden, jeg trenger krydder, karbohydrater og varme for å holde motet oppe i vinterkulda! På bildet over ser du Krydret fiskegryte, på bordet etter 15 minutters innsats på kjøkkenet!

Her har vi Verdens enkleste lasagne, kun ÉN kasserolle å vaske opp:


Denne Middelhavsgryten gjør også susen i en gusten vinterkropp:


Til helgemiddagen kan jeg anbefale Rødvinsrisotto med kylling og sprø Parmaskinke:


Man får også varme i kropp og sjel etter en bolle med Pasta all' Amatriciana:


Eller drøm deg bort til fjerne (varmere!) strøk med denne Aromatiske lammepilaffen:


Håper du fikk noen middagstips her, dette var i hvertfall noen av mine vinterfavoritter...

Mens jeg venter på vårsola nyter jeg synet av fargerike tulipaner :)












2 kommentarer:

  1. Masse godsaker :) Synes også det er deilig med litt ekstra krydrede retter nå - kanskje som en avreaksjon på all den norske julematen jeg har fått i meg i løpet av desember?

    God søndag!

    SvarSlett
  2. Hei Cecilie, tror du har et poeng der - etter så mye "salt og pepper-mat" er det utrolig deilig med litt "skikkelig" spice :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...